Avvikande schema

Den här guiden visar hur du som chef registrerar ett schema för din medarbetare som exempelvis är delvis sjukskriven, föräldraledig, tjänstledig eller studieledig.

Det behöver alltid finnas en frånvaro registrerad på medarbetaren innan det avvikande schemat kan registreras. Guide till hur du får fram en frånvaroöversikt.

1. Öppna Personec och välj Chef.

2. Klicka på Beslut & Rapportering.

3. Klicka på Organisation och välj den gren i trädet där din personal finns (välj en gren som inte har en svart pil bredvid sig) Observera att Sökning på underliggande enhet måste vara ibockad.

4. Klicka på Välj.

5. Klicka på Rapportering och välj Placering.

6. Välj Alla perioder.

7. Välj eventuell Kategorigrupp (du är meddelad av HR Lön om du har en kategorigrupp tilldelad, annars lämnar du den blank).

8. Välj Anställd i listan.

9. Bocka i Alla och klicka på Visa. Då får du en vy över din anställdes samtliga placeringar och kan enkelt kontrollera om något behöver avslutas innan ny registreras.

10. Klicka på Ny.

11. Klicka på Sök schema och sök fram det schema du har skapat till din medarbetare, alternativt så skapar du ett schema. Välj schemat du har skapat.

12. Fyll i start- och slutdatum.

13. Välj orsak Partiellt ledig.

14. Klicka på Spara.

Senast uppdaterad:

Publicerad: